שירותי המרפאה

שירותים שמציע המרכז הוטרינרי לחיות מחמד
חיסון בעלי החיים חשוב מאד לשמירת בריאותם של בעלי החיים והבעלים ואף מונע מחלות מסכנות חיים, אנחנו במרכז הוטרינרי מלווים אתכם מרגע הגעתכם אלינו ומקפידים לשלוח תזכורות במועד החיסון. חיסונים ניתנים לכלבים חתולים וחמוסים.
תכנית חיסונים לכלבים:
גורים:
משושה: 3 חיסונים מגיל 8 שבועות בהפרש של 3 שבועות .
הוריקן: 2 חיסונים מגיל 8 שבועות בהפרש של 3 שבועות.
חיסון המשושה וההוריקן מכילים תרכובת נגד 6 מחלות כלבים- אחת מהן מדבקת לבני אדם.
א. פרוו (CANINE PARVOVIRUS) - מחלה נגיפית קשה הפוגעת בעיקר בגורים וכלבים צעירים אך גם בבוגרים. גורמת לשלשולים דמיים,הקאות,חום,אפאטיות,התייבשות וסכנת מוות.
ב. כלבלבת (CANINE DISTEMPER VIRUS) - מחלה נגיפית הפוגעת בכלבים צעירים ובוגרים, גורמת להצטננות קשה, דלקת בדרכי הנשימה והריאות, דלקת עיניים, הקאות, שלשולים, חום גבוה, עוויתות ופגיעה במערכת העצבים שמובילה למוות.
ג. דלקת כבד נגיפית (CANINE INFECTIOUS HEPATITIS) - מחלה קשה הפוגעת בכבד וגורמת לצהבת קשה, חום גבוה ,אפאטיות, חוסר תיאבון ובצקת בקרנית שגורמת להיווצרות גוון כחול בעיניי הכלב.
ד. עכברת סוג 1 - (LEPTOSPIROSIS) - מחלה חיידקית קטלנית שפוגעת בכבד עם סימני צהבת ובכליות.
ה. עכברת סוג 2 - (LEPTOSPIROSIS) - מחלה חיידקית קטלנית שמדבקת לבני אדם. גורמת לפגיעה קשה בכליות הכלב.
ו. פאראינפלואנזה (CANINE PARAINFLUENZA VIRUS) - מחלה נגיפית הפוגעת בדרכי הנשימה וגורמת לנזלת ושיעולים.
חיסון כלבים בוגרים:
כלבת: חיסון שניתן פעם בשנה מגיל 4 חודשים.
חיסון הכלבת הינו חיסון חובה עפ"י חוק וניתן פעם בשנה עד סוף חייו של הכלב וכרוך בתשלום אגרה לרשות המקומית. במועד חיסון הכלבת הראשון חלה חובת החדרת שבב אלקטרוני מתחת לעור המאפשר את זיהוי הכלב ובעליו.
כלבת היא מחלה נגיפית קטלנית העוברת לבני אדם ולשאר היונקים דרך נשיכה, מקור ההדבקה הוא לרוב שועלים הנגועים בנגיף. במקרה של נשיכה שמים את בעל החיים הנושך בהסגר. סימנים קליניים של המחלה הינם שינויים בהתנהגות, החיה הופכת אגרסיבית או אפאטית שקטה עד כדי שיתוק. בעל החיים מאבד פחד מאויביו ונושך אנשים, חיות, חפצים דוממים. סימן נוסף הוא אישונים מורחבים,הפרשת רוק וחוסר תיאבון.
תילוע: תילוע ראשון בגיל 6 שבועות ובהמשך מידי חצי שנה.
טיפול מניעתי נגד תולעים הינו חשוב מכיוון שקיימות מספר תולעי מעיים, שחלקן מדבקות לבני אדם ובעיקר לילדים.
תולעת הפארק: מגיל 5 חודשים וניתן כל שלושה חודשים.
תולעת הפארק הינה מחלה נפוצה שמועברת ע"י טפיל שנקרא "ספירוצרקה לופי" הטפיל מועבר ע"י חיפושית זבל שנושאת אותו בתוכה. הכלב מעכל את חיפושית הזבל וזאת מגיעה למעיים, שם בוקעת מהמעיים והופכת לתולעת ומהגרת דרך אבי העורקים לושט או לעמוד השידרה. חלק מהכלבים מתים מדימום עקב קרע באבי העורקים שנגרם במהלך נדידת התולעת לושט. ברגע שמגיעה התולעת לושט היא מתחילה לייצר גרנולומות שהם כמו גידולים קטנים שלוחצים על קנה הנשימה וגורמים למוות בסופו של דבר.במקרים מסויימים התולעת יכולה לגרום להתמרה של הגרנולומות והפיכתם לגידולים ששולחים גרורות לשאר חלקי הגוף וגורמים למוות החיה.
סימנים קליניים של תולעת הפארק כוללים רגורגיטציה, פליטות של מזון בלתי מעוכל, הקאות, קשיי בליעה, ריור מוגבר, שיעול, חולשה, פגיעה עצבית, צליעות, אובדן תיאבון, ירידה במשקל ואף מוות פתאומי.
תכנית חיסון לחתולים:
מרובע לגורים: 2 חיסונים מגיל 6 שבועות בהפרש של חודש.
מרובע לבוגרים: חיסון שניתן פעם בשנה.
חיסון המרובע מכיל תרכובות נגד 4 מחלות חתולים, אחת מהן מדבקת לבני אדם.
חתלתלת: מחלה ויראלית קטלנית הפוגעת במעי הדק, הכבד, בטחול ובמח העצם וגורמת לשלשולים והקאות. מחת החתלתלת הינה מחלה קטלנית וגורמת למות החתול בייסורים תוך זמן קצר.
רינוטרכאיטיס: מחלה ויראלית קשה הפוגעת בדרכי הנשימה העליונות וגורמת לחום גבוה,להתעטשויות ולנזלת קשה, דלקת עיניים, כיבים בעיניים ואף עיוורון.
קליצי וירוס: מחלה ויראלית הגורמת לדלקות בדרכי הנשימה העליונות וגורמות לשיעול, נשימה כבדה, התעטשויות ולפצעים בחלל הפה והלשון.
כלמידיה: מחלה הפוגעת בעיקר בגורים צעירים וגורמת לחום, דלקת עיניים ולדלקות בדרכי הנשימה.
מחלה זאת מדבקת לבני אדם.
תילוע: תילוע ראשון בגיל 6 שבועות ובהמשך מידי חצי שנה.
במרכז הוטרינרי אנחנו מלווים ומדריכים אתכם מהיום הראשון בכל הנוגע לחיסונים, התנהגות,גדילה,תזונה, בעיות רפואיות, התנהלות, חינוך,ציוד וכו.
המרכז הוטרינרי עוסק ושם דגש בתחום הרפואה הפנימית, אבחון של בעיות בריאותיות שונות ומגוונות וטיפול בהם בעזרת צוות רופאים מנוסה, מכשור מתקדם שכולל רנטגן, אולטרסאונד, מעבדת דם ושתן, מיקרוסקופ, חדר בדיקות וחדר ניתוחים מתקדם.
במרכז הוטינרי קיים חדר ניתוחים עם מיטב המיכשור, וצוות מקצועי שמבצע ניתוחים מידי יום.
המרכז הוטרינרי מצוייד במכשיר רנטגן מתקדם וחדיש ומכשיר אולטרסאונד מהמתקדמים ביותר בעולם הוטרינריה.
המרכז הוטרינרי מצוייד במכשור לניקויי שיניים, עקירות, הסרת אבנית, טיפול בנסיגת חניכיים ודלקות שיניים.
היווצרות אבנית שכיחה מאד אצל כלבים וחתולים וגורמת לדלקות חניכיים חריפות וחשוב מאד לטפל בזמן ולמנוע חדירה של חיידקים למחזור הדם וללב ואף גרימה למוות.
מחלות וליקווים של העור והפרווה, הציפורניים ולעתים אף האוזניים. דלקות, זיהומים מפושטים, טפילים, פטריות וזיהומי עור, היעדר פרווה או נשירתה ועוד.